این کانون در سال ۱۴۰۲ با تصویب شورای فرهنگی دانشگاه به منظور حمایت، تقویت و ترویج فرهنگ صحیح استفاده از رسانه در دانشگاه، دانش افزایی در خصوص آشنایی هر چه بیشتر دانشجویان با فضای مجازی و اشاعه نگاه تخصّصی تر به مبحث سواد رسانه و نحوه و میزان نفوذ آن بر افکار عمومی و ارائه راهکارهای مقابله با آسیب های موجود در حوزه رسانه و فضای مجازی و در نهایت تولید محصولات چند رسانه ای مرتبط با اهداف یاد شده تشکیل گردید.
اهداف این کانون به شرح زیر می باشد :
۱. ارتقای آگاهی و شناخت دانشجویان در زمینه فضای مجازی
۲. ایجاد بستر مناسب جهت شناسایی استعدادها و توانمندسازی دانشجویان در زمینه رسانه و فضای مجازی کشور به منظور بهره مندی از توانایی ایشان در تولید محتوا و اجرای برنامه های دانشگاه.
۳. تقویت میزان مشارکت و همکاری دانشجویان در اجرای فعالیت های مربوط به کانون در سطح دانشگاه.
۴. برنامه ریزی و اجرای برنامه های مشخص در جهت وحدت ملّی و ارتقای ارزشهای دینی در دانشگاه با استفاده از ظرفیت فضای مجازی.
۵. تولید محصولات چندرسانه ای (پوستر، تیزر، موشنگرافیک، پادکست و..) در جهت افزایش سواد رسانه، شناسایی هر چه بیشتر فضای مجازی، فواید و آسیب های آن.
۶. تبیین مسائل مربوط به نحوه تولید محتوا در فضای مجازی، اهداف و تأثیر آن بر اذهان عمومی.
۷. تولید و انتشار محتوا با رویکرد جهاد تبیین.
۸. برگزاری کارگاه ها و دوره های سواد رسانه ای، گویندگی، تولید محتوا و …
انتشار شماره هشتم رادیو دانشجو به مناسبت روز دانشجو
کانون رسانه و فضای مجازی دانشگاه صنعتی شاهرود، شماره هشتم رادیو دانشجو را با موضوعیت روز دانشجو و با نظارت مدیریت برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در آذرماه ۱۴۰۱ منتشر کرد. دانلود فایل