نفیس ترین فرش قرآنی جهان اسلام در نمایشگاه نقش مهر ۲ در حاشیه برگزاری دومین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان دانشگاه های سراسر کشور در تالار شقایق های دانشگاه  صنعتی شاهرود به نمایش گذاشته شده  است  .

این فرش نفیس در ابعاد ۷۵*۴۵ ، ۶۲ میلیون گره و رج شمار۸۰ بافته شده است .جنس آن ابریشم و کرک است . این قرآن در ۷۶ صفحه دو رو ، هر صفحه ۳۰ سطر با خط عثمان طه حاشیه صفحات آن  طرح های اسلیمی و ایرانی ، ۳۰ جز قرآن کریم را در بر می گیرد .

این فرش نفیس در دانشگاه هنر اسلامی تبریز در سال ۱۳۸۳ بافته و توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی رو نمایی شده است.  مقام معظم رهبری در رونمایی از این اثر گرانبها فرمودند : « این یک یادگاری بسیار عظیمی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.»

در حال حاضر هفت صفحه از این کتاب نفیس در نمایشگاه نقش مهر۲ تالار شقایق های دانشگاه صنعتی شاهرود  در معرض نمایش عموم قرار گرفته است.

تابه حال به در خواست کشورهای فرانسه ، بلژیک، هلند ، کویت ، مالزی ، ترکیه و پاکستان

این فرش نمایش داده شده و مورد استقبال مردم از همه ادیان قرار گرفته است.

همچنین این فرش در ۲۹ دوره مسابقات اوقاف و امور خیریه (برج میلاد) و نمایشگاه قرآنی قران کریم  رمضان سال ۹۰ به نمایش گذاشته شده است.

تا آخر سال ۱۳۹۱ با  اتمام بافت طرح روی جلد ، این قرآن نفیس  بنا به سفارش رهبر فرزانه  جهان اسلام  به موزه آستان قدس رضوی اهدا می شود .

لازم به ذکر است این فرش در مدت ۶ سال و توسط ۶ نفر بافته شده است  .