در آستانه اربعین حسینی یادواره چهار شهید دانش آموز واحد پوینده معلم بسیج دانش آموزی حوزه ایمان با حضور دانش آموزان و فرهنگیان و مسئولین آموزش و پرورش و سپاه و بسیج دانش آموزی شاهرود و خانواده معظم شهدا و اولیا دانش آموزان در نمازخانه دبیرستان دوره اول معلم شاهرود برگزار شد.

در این یادواره که به یاد شهیدان دانش آموز اسماعیل رجبی،علی اکبر حیدری،ابوالقاسم رجب زادگی و محمود جلالی برگزار شد گروه ربیع القلوب واحد مقاومت بسیج به اجرای تواشیح در وصف ولایت و امام عصر(عج) پرداخته و مصطفی اویس قرنی به مرثیه خوانی در رثای شهدا و اربعین حسینی پرداخت.

محمدرضا قاسمی از رزمندگان دوران دفاع مقدس و روای مجمع روایان ایثار شاهرود در سخنانی در جمع دانش آموزان با بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس بیان کرد: برگزاری یادواره شهدا برای این است تا تلنگری برای ما باشد تا مسیر را تغییر نداده و در راه مستقیم شهدا قدم برداریم.

وی افزود: شهدا با بصیرت و علم به زمان و معرفت و بینش و تبعیت از ولایت توانستند هشت سال دفاع مقدس را اداره کنند و فرهنگ و تفکری ناب برای امروز و آینده انقلاب اسلامی ترسیم نمایند.

قاسمی با اشاره به سخنی از رهبر انقلاب اظهار کرد: رهبری در بیانی می فرمایند«امروز فرصتی است که همه با شهیدان تجدید خاطره کنند و از آن ها از صمیم قلب قدردانسی نمایند».

وی تصریح کرد: حضور در محفل شهدا لیاقت می خواهد که امروز نصیب ما شده است و باید قدر این زمان را بدانیم چرا که عمر مانند ابر در گذر است و باید از آن استفاده کنیم و شهدا از این فرصت بسیار خوب استفاده کردند.

راوی دوران دفاع مقدس اظهار کرد:شما دانش آموزان باید به سیره و روش شهد ا اقتدا کنید و با بهره گیری از آن بتوانید راه روشن انقلاب اسلامی را ادامه دهید.

وی تاکید کرد: امروز دشمن به دنبال عقب نگهداشتن ما از علم و فناوری است ؛چرا که نمی خواهد انقلاب اسلامی قدرتمند شود اما آنها نمی دانند اما راحل وقتی شعار نه غربی و نه شرقی را مطرح کرد وابستگی ما را از جدا کرد و اتکا را به داخل معطوف نمود.

در ادامه این یادواره محمد یحیایی جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس نیز خاطراتی از دوران دفاع مقدس و رشادت رزمندگان بیان نمود.

555