حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی:

اسلام شمشیر و زور و پول نبود بلکه عشق به قرآن بود.

حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی در اختتامیه دومین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان دانشگاه های سراسر کشور گفت: اسلام شمشیر و زور و پول نبود بلکه عشق به قرآن بود.

در این مراسم که ظهر امروز در تالار معدن دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی امام جمعه شاهرود با اشاره به این که شهرستان شاهرود و دانشگاه صنعتی میهمان مسابقات قرآنی بودند نه میزبان افزود: زمانی که قرآن وارد جان انسان می شود باید او را دگرگون کند اگر همان گونه که بوده باقی بماند قرآن او را لعن می کند.

امام جمعه شاهرود گفت: در جامعه هم اگر قرآن باشد ولی با اسلام  آمریکایی، جامعه ای که با اسرائیل می سازد، با فسق و فجور می سازد، این دو با هم سازگار نیستند، یعنی در جامعه تغییر ایجاد نشده باز هم قرآن لعن می کند.

ترابی با اشاره به این که جامعه ما جامعه منتظر حضرت مهدی موعود (عج) است خاطر نشان کرد اگر قرار باشد جامعه ای مناسب امام زمان داشته باشیم باید صورت کتبیه ولی الله الاعظم (عج) را بشناسیم و زمینه ساز ظهورش باشیم.

وی تصریح کرد: پیش نیاز آمدن مولایمان فضای قرآنی است تا وقتی این فضا آماده نشود جامعه لایق حضور جانان نیست و برگزاری این مسابقات در راستای تحقق این فضا در جامعه است

امام جمعه شاهرود با بیان این مطلب که هر چیز زمانی که قیمت دار بشود برای افراد ارزش می یابد اظهار داشت: باید قرآن و معنویات برای ما قیمت دار بشود.

ترابی با تاکید بر لزوم آمادگی جامعه و مردم برای ظهور حضرت مهدی (عج) تصریح کرد : اگر می خواهیم به این نقطه برسیم باید روح قرانی که همراه انسان کامل و ولایت ولی الله الاعظم (عج) است روشن و بدون ظلم در جامعه ترویج دهیم .

وی گفت: اسلام شمشیر و زور و پول نبود بلکه عشق به قرآن بود. مدینه ابتدا با فرهنگ قرآنی فتح شد بعد پیامبر (ص) وارد مدینه شدند.

ترابی در پایان خاطرنشان کرد ایران باید شهر نورانی از قرآن بر فراز دنیایی باشد که تبلیغات وسیع و ظلمت جهل آن را گرفته است .