دبیر دومین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان دانشگاه های سراسر کشور گفت : ده داور بین المللی در این مسابقات حضور دارند.

دکتر رضا شیخ معاون فرهنگی دانشگاه صنعتی شاهرود و دبیر دومین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان دانشگاه های سراسر کشور در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه با اشاره به این نکته که ده داور بین المللی در این مسابقات حضور دارند گفت: بدنه اصلی دانشگاه ها را کارکنان آن تشکیل می دهد.

معاون فرهنگی دانشگاه صنعتی گفت: زمانی که کارکنان دانشگاه ها با قرآن مانوس شوند انگیزه های قرآنی تقویت می شود و معنویت کسب شده در این مسابقات را به دانشگاه های خود منتقل می کنند و این امر سبب قرآنی شدن دانشگاه های سراسر کشور خواهد شد.

شیخ با بیان این مطلب که از اردیبهشت میزبانی دومین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان دانشگاه های سراسر کشور در دانشگاه صنعتی شاهرود قطعی شد خاطر نشان کرد دبیرخانه عملا از خرداد فعال شد.

وی حوزه فعالیت دبیرخانه دومین دوره مسابقات قرآن کریم را در دو حوزه تبلیغات و فضا سازی و حوزه تخصصی و طراحی سوال دسته بندی کرد و افزود: مسابقات درون دانشگاهی از ۲۴ تیر تا ۵ مرداد سال جاری در سه بخش شفاهی، کتبی و پژوهشی برگزار شد.

دبیر مسابقات خاطر نشان کرد: در مرحله درون دانشگاهی در سراسر کشور بیش از هزار و ششصد نفر شرکت کردند که ۵۰ درصد شرکت کنندگان را خانم ها و ۵۰ درصد را آقایان تشکیل می دادند.

شیخ گفت: از میان این تعداد شرکت کننده ۱۲۰ نفر به مرحله کشوری که ۳ تا ۵ شهریور در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار می شود راه یافتند که از این میان ۲۷ نفر به عنوان نفرات برتر در این مسابقات برگزیده خواهند شد.

معاون فرهنگی دانشگاه صنعتی با اشاره به این نکته که در راستای اهداف قرآنی برگزاری این مسابقات در دانشگاه، سایت قرآنی طراحی و اجرایی شده تصریح کرد: در این سایت به معرفی چهره های قرآنی و فعالیت های قرآنی انجام شده در سطح شهر شاهرود پرداخته می شود.

وی گفت: در جهت ارتقا عملکرد این سایت با حوزه های قرآنی شهرستان شاهرود جلسات متعددی برگزار شده و هر روز در راستای تقویت و پیشرفت این سایت تلاش های بیشتری انجام می گیرد.

دبیر مسابقات با اشاره به این که عملکرد قبلی دانشگاه در زمینه برگزاری محافل انس با قرآن به صورت مستمر و تحت پوشش خبری شبکه های سیما سبب شد وزرات علوم ، تحقیقات و فناوری امتیاز میزبانی این دوره را در اختیار دانشگاه صنعتی شاهرود قرار دهد خاطر نشان کرد: دانشگاه صنعتی و شهرستان شاهرود پتانسیل برگزاری این گونه مسابقات را دارد.

شیخ اظهار کرد: در این مسابقات میزبان بیش از ۱۸۰ شرکت کننده، خبرنگار، تصویر بردار، داور و ناظران وزرات علوم، تحقیقات و فناوری هستیم .

وی راه های اطلاع رسانی را ایمیل، فاکس، تلفن، پیامک و سایت قرآنی معرفی کرد و گفت: در این مدت بالغ بر ۲۰ هزار پیامک ارسال شده و بیش از دو هزار نفر در مسابقه پیامکی ما شرکت کرده اند که به بهترین پاسخ های مسابقه پیامکی در روز افتتاحیه جوایز ارزنده معنوی اهدا خواهد شد.

معاون فرهنگی دانشگاه صنعتی شاهرود در پایان از عموم علاقه مندان دعوت کرد تا در این مسابقات شرکت کنند و از حضور داوران بین المللی در دانشگاه استفاده نمایند.