بسم الله الرحمن الرحیم

کِتَابٌ أَنزَلْنَاهُ إِلَیْکَ مُبَارَکٌ لِّیَدَّبَّرُوا آیَاتِهِ وَلِیَتَذَکَّرَ أُوْلُوا الْأَلْبَابِ ﴿سوره ص،۲۹

 [این] کتابى مبارک است که آن را به سوى تو نازل کرده‏ایم تا در [باره] آیات آن بیندیشند و خردمندان پند گیرند.

حمد و سپاس خداوندی را سزاست که قرآن کریم را بر قلب مبارک پیامبر عزیز خود فرو فرستاد تا بشریت برای همیشه تاریخ از انوار بی پایان آن بهره مند گردد؛ سلام  و صلوات خاصه الهی بر پیامبر اعظم، خاتم النبیین حضرت محمد مصطفی صلّی الله علیه و آله و سلّم که بزرگ ترین معجزه جاوید وی قرآن حکیم است و درود بی کران بر اهل‌ بیت عصمت و طهارت علیهم السّلام به ویژه آخرین ذخیره الهی، حضرت مهدی موعود (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) که تجسم عینی قرآن کریمند.

سلام به روح ملکوتی بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) بزرگترین احیاء کننده قرآن در عصر حاضر و درود بر ارواح طیبه شهدا و آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت برای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مد ظله العالی).

سلام ، عرض ادب و احترام دارم به حضور شما میهمانان گرامی و مقدم شما عزیزان، شرکت کنندگان در دومین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان دانشگاه های سراسر کشور، حافظان، قاریان، پژوهشگران و قرآنیان محترم را به دانشگاه صنعتی شاهرود گرامی می‌داریم. برگزاری مسابقات قرآنی از جمله فعالیت های مؤثر و مفید در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه و دانشگاه ها است که به حمد الهی مورد توجه مسئولین وزارت متبوع بوده و در سال های اخیر بر غنای کمّی و کیفی آن افزوده شده است . همان گونه که در آیه مبارکه ذکر شده در صدر این پیام به آن تصریح گردیده و در احادیث شریف ائمه اطهار(ع) و رهنمودهای بزرگان دینی به ویژه بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری بارها مورد تأکید قرار گرفته است، تلاوت قرآن، حفظ و قرائت زیباى آیات الهى و دیگر فعالیت های قرآنی ، همه و همه مقدمه ای براى تفکر و تدبر و در نهایت عمل به قرآن است. لذا از انوار جمع نورانی شما قرآنیان دانشگاهی مدد گرفته و از خداوند منان مسألت می نماییم که ملت عزیز ایران اسلامی به ویژه دانشگاهیان و فرهیختگان را در مسیر روشن عمل به این بزرگ ترین ریسمان محکم الهی، بیش از پیش موفق و مؤید بدارد و ما را از حاملان و عاملان قرآن محید قرار دهد.   

از دانشگاهیان مشتاق به کلام خدا به خاطر حضور گرم و صمیمانه در این مسابقات تقدیر و از معاونت محترم فرهنگی اجتماعی وزارت متبوع و کلیه همکارانشان که حامی و مشوق ما در برگزاری دومین دوره مسابقات قرآن کارکنان دانشگاه های کشورند، سپاسگزاری می‌کنم.

همچنین بر خود لازم می دانم از زحمات و تلاش های همکاران محترم خود در دانشگاه صنعتی شاهرود به ویژه معاونت محترم فرهنگی اجتماعی و کلیه دست اندرکاران برگزاری مسابقات تقدیر و تشکر نمایم. لحظاتی قرین سلامتی و نشاط را برای شما عزیزان در مدت اقامت در این شهرستان و دانشگاه آرزو می کنم. موفق و مؤید باشید.

علی مرادزاده

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود