حجت الاسلام والمسلمین فندرسکی:

بعد از برگزاری هر طرح بزرگ نقاط ضعف بیشتر از نقاط قوت دیده می شود.

حجت الاسلام فندرسکی سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی شاهرود در مصاحبه با خبرنگار این دانشگاه گفت: سوم تا پنجم شهریور ماه سال جاری دومین دوره مسابقات قرآنی کارکنان دانشگاه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار می شود. طبق آیین نامه این مسابقات در بخش های شفاهی، کتبی و پژوهشی، فقط در میان کارمندان دانشگاه ها برگزار می شود که برای ایجاد انگیزه میان کارمندان در نظر گرفته شده است.

وی گفت: در چنین طرح هایی باید از خود وزرات علوم، تحقیقات و فناوری دو نفر نماینده ثابت در دانشگاه ها وجود داشته باشد که تجربیات مفید، نقاط ضعف و قوت را حفظ کنند و در برنامه های بعدی این تجربیات را منتقل کنند تا برنامه ها با قوت بیشتری برگزار شود.

فندرسکی با اشاره به این که کارهای فرهنگی بزرگ  نیازمند عزم و اراده بزرگ نیروها و سازمان های درگیر کار است تا همه را از خودشان بدانند و همه جانبه کمک بشود افزود: بعد از برگزاری هر طرح بزرگی نقاط ضعف بیشتر از نقاط قوت دیده می شود.

سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی شاهرود با اشاره به این که هر دانشگاهی که این مسابقات در آن برگزار می شود تجربه ای بدست می آورد که ارزشمند و قابل اتکاست گفت: اگر سال بعد همان دانشگاه همان طرح را با تجربیات سال قبل برگزار کند مسلما کار قوی تر و بهتر با کیفیت بالاتری ارائه خواهد شد.

وی گفت: ارزیابی طرح های تحقیقاتی رو به اتمام است. تحقیق هایی که استاندارد های پژوهشی در آن ها رعایت نشده از مرحله ارزیابی کنار گذاشته شده اند و بررسی ها در دو گروه در حال انجام است.

فندرسکی با اشاره به تابستان و نبودن اساتید معارف و حجم بالای کار گفت: بحث داوری بسیار سخت است و نظرات و دیدگاه های متفاوت داوران در داوری مسلما تاثیر دارد. به همین دلیل بعد از بررسی تحقیقات در هر گروه، برترین های آن گروه با نگاه ارزیابی هر دو داور مورد داوری قرار می گیرند تا ضریب خطا کاهش یابد.

وی در پایان گفت: در چنین اموری که پای قرآن در میان است همه باید کمک کنیم فرقی نمی کند چه کسی اجرا کننده باشد همه باید کمک و همکاری نمایند.