✍️ بیانیه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی شاهرود به مناسبت روز دانشجو (سال ۱۳۹۹)

بسم الله الرّحمن الرّحیم
آنچه ما از بچّه‌های دانشجو، از شما جوانهای عزیز که من خیلی به شماها واقعاً‌ علاقه‌مندم، انتظار داریم این است که شماها باید خودجوش باشید، باید خودکار باشید، باید منتظر این نباشید که شما را به کار وادار کنند؛ بخصوص جوانهایی که مثلاً مربوط به تشکّلهای گوناگون دانشجویی هستند. باید خودکار حرکت کنید، باید بچّه‌هایی که اهل اندیشه هستند؛ بعضی‌ها هستند در اندیشه‌ورزی پیشرو هستند، بعضی‌ها در حرکتهای اجرائی پیشرو هستند؛ هر کدام در هر قسمتی که توانایی‌اش را دارید بایستی خودجوش و خودکار باشید؛ مثل مبارزات مبارزین زمان طاغوت. ۱/۳/۹۸.
(مقام معظم رهبری)

جنبش های دانشجویی نقش تعیین کننده ای در مبارزات آزادی خواهانه مردم بیدار کشورمان داشته و حضور آگاهانه دانشجویان مسلمان بسیار چشمگیر بوده و در این رهگذر دانشجویان بسیاری جان خود را در طبق اخلاص نهاده و در راه هدف مقدس خود به درجه رفیع شهادت نائل آمده اند.
روز دانشجو، روز آرمان خواهی و حق طلبی دانشجویان و نماد بیداری اسلامی و عینیت بخشیدن به آرمان های علمی و فرهنگی و تجلی بصیرت و مظهر ایثار و استقلال و آزادی است.
روز ۱۶ آذر بعنوان روز مقاومت در برابر استکبار و نمایانگر روح استکبار ستیزی، استقلال طلبی و عدالت خواهی دانشجویان در پرتو اسلام و روز به اهتزار درآمدن لوای دشمن شناسی قشر بیدار و نخبه جامعه است، بی شک تداعی روز دانشجو در خاطره ملت ایران و بزرگداشت سالانه آن یک وظیفه ملی است؛ لذا دانشگاه صنعتی شاهرود ضمن تبریک این روز به کلیه دانشجویان عزیز و تاکید بر زنده نگه داشتن آن اعلام می دارد با آرمان های والای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تجدید پیمان کرده و روز دانشجو را گرامی می دارد.
امید است با پشتکار در راه اعتلای فرهنگ و تمدن اسلامی و ایرانی گام برداریم.

✍️ معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی شاهرود

 

✍️ ایتا، تلگرام و اینستاگرام:
📡 @farhangi_sut