آیین اختتامیه هشتمین جشنواره بین المللی رویش بعدازظهر دوشنبه، بیست و هفتم مرداد با حضور دکتر معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به صورت مجازی در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم به ارائه آماری درباره برگزاری هشتمین جشنواره ملی رویش پرداخت و افزود: ۸۷ دانشگاه و ۵۳۸۰ کانون فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی در این دوره از جشنواره مشارکت داشتند. ۱۶۴۰۰ فعالیت و اثر از سوی دانشجویان به این دوره جشنواره ارسال شد. بیش از ۷۰۰ ایده در این دوره ثبت شد و در بخش چهره‌های فعال کانون‌های دانشگاهی، ۸۰ نفر خود را نامزد کردند.

وی به شیوه ارزیابی و داوری آثار و فعالیت‌ها پرداخت و تصریح کرد: دانشگاه‌ها در سه دسته بیش از ۱۰ هزار نفری، بین ۳ هزار تا ۱۰ هزار نفری و کمتر از ۳ هزار نفری تقسیم شدند. شاخص‌هایی برای ارزیابی فعالیت‌های دانشجویان تعیین شد که فعالیت‌های دانشجویان باید حداقل ۵۰ درصد امتیازهای این شاخص‌ها را کسب کنند.
دکتر غفاری در پایان سخنان خود درخصوص داوران این جشنواره ملی خاطر نشان کرد: برای داوری‌ها از مجموعه اعضای هیئت علمی استفاده شده بود تا علاوه بر مفاهمه نسلی بین دانشجویان مفاهمه بین اساتید و دانشجویان نیز صورت گیرد.

در بین برگزیدگان کانون های بخش فرهنگ و اندیشه، شاخه زنان و مطالعات خانواده، هیئت داوران این جشنواره کانون دختران یاس دانشگاه صنعتی شاهرود را شایسته تقدیر دانست.

گفتنی است آیین هشتمین جشنواره ملی رویش به دلیل شیوع بیماری کرونا بدون حضور فعالان کانون‌های دانشجویی و به صورت برخط برگزار شد.