ســـازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در راســتای انجام هر چه بهتر آئین نامه و تسهیل در امر میهمانی و انتقال دانشجویان شاهد و ایثارگر جامعه هدف (فرزند شهید، فرزند آزاده و فرزند جانباز ۲۵%و بالاتر) زمان ثبت نام متقاضیان میهمانی و انتقال را برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ از تاریخ ۲۰ خرداد لغایت ۲۰ تیرماه  اعلام می نماید.

براین اساس دانشگاهها و موسسات موظف میباشند زمان شروع ثبت درخواست متقاضیان واجد شرایط را  با استفاده از ابزارهای مناسب(سایت دانشگاه، تابلوهای اعلانات آموزشی در کلیه دانشکده های هر دانشگاه یا موسسه و …) اطلاع رسانی نمایند.

دانشگاه های مبدأ موظفند درخواست دانشجو را بررسی نموده و در صورت داشتن شرایط از ۲۰ تیر لغایت ۳۱ تیرماه ماه ضمن تایید اطلاعات متقاضی، نظر خود را در سامانه اعلام و در صورت موافقت ریز نمرات دانشجو را ضمیمه نمایند.

وظایف متقاضی:

متقاضیان واجد شرایط آیین نامه نقل و انتقال، می بایست در زمان اعلام شده (۲۰ خرداد لغایت ۲۰ تیرماه) از طریق مراجعه به سامانه سجاد portal.saorg.ir ، درخواست خود را با اطلاع کامل از شرایط و ضوابط دانشگاه مقصد، رشته و مقطع تحصیلی، وضعیت دوره مورد تقاضا در دانشگاه مقصد، ثبت کرده و تمامی مراحل ثبت‌نام اولیه، تکمیل فرم مشخصات و منوی مربوط به خدمات انتقال و میهمانی دانشجویان شاهد و ایثارگر را تکمیل و پس از دریافت کد رهگیری، نتیجه را از طریق همان سایت با درج کد رهگیری مشاهده کنند، همچنین دانشجویان شاهد و ایثارگری که در سال گذشته حکم میهمانی‌شان خاتمه یافته، باید مجدد در سامانه ثبت‌نام کرده و کارنامه تحصیلی خود را بارگذاری و مستندات خود را برای تقاضای ارائه شده اسکن و ضمیمه تقاضا نمایند.

تذکر: لازم به ذکر است متقاضیان جهت ثبت درخواست ابتدا بایستی در سامانه سجاد ثبت نام نمایند و پس از دریافت نام کاربری و رمز عبور از قسمت خدمات سازمان درخواست میهمانی و انتقال خود را ارائه نمایند.

– متقاضی میهمانی و انتقال مسئول صحت اطلاعات ارائه شده در خصوص شرایط خاص خود خواهد بود و در صورت عدم احراز هر یک از اطلاعات ارائه شده تقاضا از وضعیت بررسی خارج خواهد شد.

-دانشجویان شاهد و ایثارگر متقاضی انتقال توام با تغییر رشته از این سامانه برای ثبت درخواست خود استفاده ننمایند.

-متقاضیان محترم همچنین در صورت داشتن هرگونه سوال یا مشکل در خصوص سامانه از قسمت پشتیبانی سامانه درخواست خود را ارسال نمایند.