بسیج یعنی نیروی کارآمد کشور برای همه میدانها. مقام معظم رهبری

پنجم آذر ماه سالروز فرمان تاریخی رهبر کبیر و بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل بسیج (ارتش ۲۰ میلیونی) که زمینه ساز تشکیل سازمان مردمی و پرافتخار و حماسه ساز در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، نام بسیج یادآور خاطره بزرگترین مردان تاریخ ماست؛ عزت و افتخار امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی، مدیون بسیج و حضور همه جانبه مردم در این تشکل مهم بوده است، جوامع بزرگی همچون ایران که از تعدد و تکثر اقوام و نژادها و گستره سرزمینی وسیع با خرده فرهنگ های متعدد برخوردارند با دو ضرورت توأمان مواجهند؛ حفظ خرده فرهنگ های محلی و مصون ماندن از بحران هویت نسل های آینده و ایجاد همبستگی ملی و وحدت میان فرهنگ ها، قومیت و نژادهای مختلف.

از دیدگاه حضرت امام (ره) بسیجی کسی است که در عمل علاقه خود را به پیشرفت و حفظ و گسترش اقتدار نظام اسلامی و شأن و حیثیت ملت مسلمان نشان دهد. یعنی بسیجی بودن معیار و ملاکی است که بر اساس آن میزان تعهد اعضای آن به اصول و آرمان های انقلابی سنجیده می شود.

معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی شاهرود، هفته بسیج را به ملت و بسیجیان پاک و بی‌ادعا ایران زمین و به جامعه دانشگاهی و اهالی علم و دانش تبریک گفته و عزت و سر افرازی همه بسیجیان ایران اسلامی را در ظل توجهات حضرت ولی عصر (عج) و فرمانده معظم کل قوا از خداوند سبحان مسئلت دارد.

معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی شاهرود